Самопідготовка учнів

Самопідготовка – це щоденні заняття, на яких школярі самостійно опрацьовують навчальний матеріал в строго відведений час.

Самопідготовка складається із п'яти структурних етапів, першим з яких є підготовчий етап. Він включає:

  • організаційний момент (1-3 хв.), створення санітарно-гігієнічних умов для навчання;

  • використання різних форм та методів виховання та розвитку самостійності та самоконтролю (пам'ятки про виконання письмових та усних завдань, таблиці, схеми, ігрові моменти тощо);

  • обговорення змісту завдання, інструктаж, повторення правил, виконання аналогічних вправ, прикладів.

Другим етапом самопідготовки є самостійна робота учнів. Завданням батьків на цьому етапі самопідготовки є:

  • формування навичок раціонального використання часу;

  • надання своєчасної допомоги.

Самопідготовка частіше всього повинна починатися із знайомства зі змістом завдання, з’ясування можливих труднощів, обговорення того, що потрібно повторити, щоб виконати дане завдання.

Практика показує, що потрібно рекомендувати дітям (учням) виконувати важчі завдання на початку самопідготовки. Одноманітні завдання на самопідготовці викликають у школярів більшу втомлюваність. Перехід від одного виду роботи до іншого підтримує працездатність на відносно високому рівні більш тривалий період.

Велику увагу при організації самопідготовки, особливо для молодших школярів, потрібно приділяти фізкультхвилинкам, вправам для очей, музичним перервам для того, щоб дати можливість дітям відпочити і з новими силами продовжити роботу.

Третій етап самопідготовки – це самоконтроль за виконанням домашніх завдань (учні самостійно контролюють виконання кожного домашнього завдання).

Четвертий етап – заключний контроль батьків. На цьому етапі батьки контролюють виконання учнями завдання, дозволяють переходити від одного виду завдання до іншого.

Заключний етап самопідготовки – це підведення підсумків.

Організація раціонального режиму самопідготовки для учнів у відповідності з їх віком і психофізіологічними особливостями, створення нормальних санітарно-гігієнічних умов, введення розумного співвідношення часу для виконання домашніх завдань і відпочинку дають можливість досягти найбільшої ефективності самопідготовки.

Вимоги до самопідготовки:

  • обов'язковість щоденної самопідготовки (окрім вихідних);

  • економний розподіл часу, відведеного на заняття;

  • забезпечення порядку на робочому місті;

  • наявність всіх необхідних для занять підручників і приладдя;

  • обов'язкове дотримання кожним учнем правил дозволу та заборони.

  • /Files/images/dlya_saytu/distancijne.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 578